Zapewne otrzymałeś email albo zawiadomienie z Poczty o konieczności odprawy celnej paczki we własnym zakresie. Możliwe, że w korespondencji poinformowano Cię, że nie mogą odprawić paczki w procedurze uproszczonej, ponieważ towar z przesyłki znajduje się w słowniku negatywnym H6.
Taki stan rzeczy pojawił się po wprowadzeniu tak zwanego Pakietu VAT e-commerce od 1 lipca 2021 roku.
Faktycznie Poczta nie może automatycznie odprawiać rzeczy takich jak:
i parę innych. Powody są różne, takie jak CITES, przepisy fitosanitarne czy możliwe cło antydumpingowe.
Najlepiej skorzystać z usług doświadczonej agencji celnej. Większość agencji nie obsługuje osób fizycznych. Nasza agencja celna świadczy usługi również osobom prywatnym! Skontaktuj się z nami telefonicznie lub przez email (numery i adres dostępne w zakładce Agencja Celna). Nie zawsze będziemy w stanie pomóc (np. jeśli przesyłka zawiera towary zabronione), ale w większości przypadków nie będzie z tym problemu.
Mimo tego, że mieścimy się w Warszawie, zgłaszamy przesyłki w całym kraju:
Aby móc zgłosić towar do odprawy, będziemy potrzebowali:
Czy po odprawie celnej Poczta dostarczy do mnie paczkę?
Tak. Po odprawie i po otrzymaniu przez Pocztę informacji z urzędu skarbowego o zapłacie należności celno-podatkowych, paczka zostanie przekazana do wysyłki i w ciągu kilku dni trafi do adresata pod adres wskazany na dokumencie przewozowym. Niestety listonosz pobierze dodatkową opłatę w wysokości 25 złotych, na co niestety ani my, ani Państwo nie mamy wpływu.
Wysokość opłat celnych zależy od wartości oraz rodzaju towaru. Przesyłki do 150 euro zwolnione są z cła, a prezenty do 45 euro ponadto z VATu.
Wysokość kosztów agencyjnych uzależniona jest od poziomu skomplikowania odprawy. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać informację o kosztach odprawy.